tisdag 15 maj 2012

Baksidan med att vara bäst

går måndag gick en kampanj igång för Brand Factory som vi på Haddok (jag m fl) står bakom. Vi har satt ihop en reklamtävling för storformat på den inspirations-site vi gjorde för denna kund i höstas. Byrån som vinner tävlingen får göra egen reklam på 3 bussbaksidor i Stockholm, vilket är ett väldigt bra pris då byråer sällan har utrymme att göra reklam för sig själva. Därför har temat på annonseringen kretsat runt bussbaksidor.
Vi har gjort annonser och ett DR som delvis består av en stor bussbaksida i kartong som budades ut till 50 stockholmsbyråer. Självklart ville jag jäklas med David som var med och byggde siten åt oss förra året, så de fick ett schabrak bort till Roi Division också.



Det som var extra roligt med denna kampanj var att vi gjorde en liten "guerilla-film", där en bussbaksida vandrade runt på stan och vi filmade folks reaktioner. Blev faktiskt rolig :)



Står även i Dagens Media om kampanjen: http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3475947.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar